Un iubitor de țară și de neam, un patriot.

Un iubitor de țară și de neam, un patriot, un militar. Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în pace!

 

 

                                   

 

                                                                                                                                 

FORUMUL structurilor asociative din S.N.A.O.P.S.N., anunță cu tristețe că în ziua de 12.02.2020, ora 21.00, domnul general (r) Marin Badea DRAGNEA, președintele Asociației Naționale a Veteranilor de Război a încetat din viață după o lungă și grea suferință.

Domnul general (r) Marin Badea DRAGNEA s–a născut la 30 mai 1923 în comuna Siliștea Gumești, județul Teleorman.

Ca ofițer și general a ocupat funcții de înaltă răspundere atât în armată cât și în viața civilă. Din 1990 a fost ales în funcția de președinte al Asociației Naționale a Veteranilor de Război. În această funcție a militat permanent pentru asigurarea drepturilor ce li se cuveneau veteranilor de război.

Personalitatea sa, fermitatea și consecvența în apărarea instituției militare și a slujitorilor săi, de-a lungul timpului, a adus plus valoare și reprezentativitate națională FORUMULUI.

Generalul Marin Badea DRAGNEA a reprezentat pentru cadrele în rezervă și în retragere un ostaș cu merite deosebite și un adevărat promotor al valorilor perene ale poporului român.

El a devenit în timp un simbol al demnității și onoarei militare.

 

DUMNEZEU SĂ ÎL ODIHNEASCĂ ÎN PACE!

 

PREȘEDINTELE FORUMULUI

General locotenent

                                 Neculai BĂHNĂREANU

 

 

 

 

 

Informații referitoare la funerarii sunt următoarele:

   - la 13.02.2020, începând cu ora 15.00, trupul neînsuflețit a fost depus la capela Cimitirului Ghencea I;

   - la 15.02.2020, ora 12.30 are loc slujba de pomenire și ceremonia de înhumare.

 

Continuarea aruncării pe piață a falsei probleme a recalculării pensiilor militarilor

Sursa: Facebook<ROMIL București> https://www.facebook.com/groups/601710453316699/permalink/1032657570221983/

Președintele Federației Militarilor din România domnul general de brigadă în retragere Nicolae Gropan, președinte în exercițiu al Forumului structurilor asociative ale militarilor în rezervă și retragere din sistemul de apărare, ordine publica și securitate națională, explică:

CONTINUAREA ARUNCĂRII PE PIAȚĂ A FALSEI PROBLEME A RECALCULĂRII PENSIILOR MILITARILOR

Dragi camarazi, în 19 ianuarie 2011 postam în spațiul virtual textul ce urmează. Motivele expuse atunci au stat la baza înființării Ligii pentru Apărarea Drepturilor Pensionarilor Militari. Dacă citiți cu atenție și faceți o analogie cu ziua de azi, observați că aproape nimic nu s-a schimbat. Ba din contra unele aspecte s-au accentuat. Diferențele ar fi: * atunci era un președinte ,,jucător” iar acum unul ,,nepăsător” ; * atunci aveam pensii ,,nesimțite” acum avem ,,speciale”;. ÎN REST ACEIAȘI ACTORI CU ALTE NUME, atunci ȘEITAN, acum OLGUȚA, atunci BOC, acum .. e greu să-i enumăr câți au fost, atunci ,,jucătorul BASESCU” acum apărătorul propriilor interese JOHANNIS; ACELEASI ABUZURI, MINCIUNI ȘI DEZINFORMĂRI, ACEIAȘI ,,FORMATORI DE OPINII - SPECIALIȘTI ÎN VORBE GOALE ȘI AFIRMAȚII FĂRĂ ACOPERIRE”.

Situația fiind aceeași, m-am hotărât să reactivez Liga pentru Apărarea Drepturilor Pensionarilor Militari, unde se impun acțiuni și mai ferme, mai clare și diversificate.

NUMAI ÎMPREUNĂ - TOȚI PENSIONARII MILITARI VOM DEVENI O FORȚĂ DE LUAT ÎN SEAMĂ DE GUVERNANȚI. LĂSAȚI DE O PARTE ORGOLIILE, FRUSTRĂRILE, DORINȚA DE EPATARE CU ORICE FEL ȘI PUNEȚI-VĂ CAPACITĂȚILE ÎN SLUJBA CAUZEI COMUNE. AȘA SĂ NE AJUTE DUMNEZEU!

Citiți și analizați!

Marea cacealma:

Participarea președintelui României la dezbaterea cu tema "Reforma instituțională a Statului Român. Statul asistențial, statul minimal sau statul eficient?"

„Aș mai face, legat de pensii, o mențiune. Este o dezbatere uriașă. Eu, la 17:00, voi avea o întâlnire cu toți factorii de decizie din instituțiile militare. Este evident că nu s-a răspuns nevoi de a se transmite până la 1 decembrie adeverințele de venit din diverse locuri de muncă; poate era și dificil, în unitățile militare, să alerge un rezervist pe la toate unitățile pe unde a lucrat. Dar ce știu, reconfirmat astăzi, este că foarte puține pensii vor scădea. În general, aplicarea noii legi, mai ales pentru cei care după ce au plecat din Armată, au mai și lucrat, le aduc pensii mai mari. Problema este, însă, de comunicare publică defectuoasă, la toate ministerele și instituțiile militarizate și soluția pe care au adoptat-o, neavând terminate calculele, să transmită pensionarilor militari un minim în funcție de venitul mediu în instituție, ceva de genul acesta. Dar am vrut să comunic acest lucru exact pentru că este presa aici.” (sublinierile îmi aparțin)

Cu toată deferența ce o am pentru instituția președintelui îmi permit să afirm că această declarație nu are susținere sub nici o formă. Să mă explic:

De o lungă perioadă de timp toata lumea vorbește că nu este corectă tăierea asta a pensiilor. Toata media dezbate pe toate părțile aceste aspecte. La Constanța se fac mitinguri. La București se pregătesc mitinguri. Toate astea se întâmplă sau se vor întâmpla în viitorul foarte apropiat și cu toate astea clasa politică aflată la putere se face că nu zice și nu face nimic. Se creează psihoza națională că nu se știe ce ar trebui să se întâmple pentru a fi băgați în seamă, pentru a nu mai spune guvernul că vom primi banii înapoi (probabil cum au primit creșterea de 50% profesorii, printr-o lege aprobată de parlament, de șeful statului, de toți) și că nu este decât o problemă de zile, săptămâni, luni sau ani. Se pare că nu se știe ce trebuie făcut pentru a putea fi respectată o decizie a unei instanțe supreme. Guvernanții ne lasă intenționat impresia că aceste tăieri așa din topor pentru tot și pentru toate vor avea un sfârșit prea bun, că toate astea au fost făcute fără cap. Peste tot se scrie și se afirma că o lege nu poate avea caracter retroactiv, chiar cu citate din Constituție, apropo pe care Șeful Statului a zis că o respectă. La noi nu este așa. Legea dată e lege dată și este aplicată. Cum? Se vede. Rupem tot și toate.

Domnilor de la putere înțeleg CRIZA, înțeleg căderea asta a Statului, înțeleg că trebuiesc dați niște bani prin contracte unora care au sponsorizat campaniile electorale, înțeleg șmecheria, înțeleg că unii din bogați trebuiesc să fie și mai bogați, înțeleg că pensionarii, bugetarii și cine o mai fi suntem de sacrificiu, ce NU înțeleg e cum până acum cu toate scăderile, tăierile astea țara nu are nici măcar un gram de speranță că s-a redresat ceva, că astea au avut un mic efect, că în general s-a întâmplat ceva pozitiv.

Nu s-a întâmplat nimic și mai mult ca sigur pentru noi, dar pentru dumneavoastră cei de la putere sigur e mai bine. Domnilor de la putere și domnule Președinte dumneavoastră sunteți niște asistați sociali pentru că aveți un buget de cheltuieli care a crescut anul acesta, cum, nu știu. A, mi-am adus aminte prin vot, așa este, democratic și legal, cam cum este tot în țara asta. Numai legea care trebuie respectată nu este. Eu ca militar pensionar refuz să fiu catalogat ca un asistat social, asta pentru că nu sunt și doi am contribuit la Stat pentru pensie.

Prostia asta că militarii nu au contribuit decât nu știu când și nu știu cum a mers până mai acum ceva timp. Oamenii s-au deșteptat și au văzut că nu militarii sau alte categorii sociale sunt răul societății.

Din incompetență guvernul a cerut adeverințe de venit pentru militarii pensionari. Păi dacă nu aveam contribuții la bugetul asigurărilor sociale de ce se mai cer?? și partea cu anii lipsă o să se rezolve foarte simplu .... decizia de pensionare. La pensie nu ieși că vrei tu, te trezești într-o dimineață și vrei să fi la pensie. Nu, te scoate statul. Că nu ai stagiu complet iar este o minciună. 99% dintre pensionarii militari sunt ieșiți la pensie la vârstă deci stagiu complet. Acum nu se mai găsesc anii. Eu zic să ne aresteze pe toți cu ani lipsă pentru că am folosit însemnele statului fără să avem voie. Cred că nu mai există în lumea asta o mai mare hoție ca la noi.

Oricum nu numai despre noi este vorba, este vorba și despre veterani, care chiar au făcut ceva pentru tara asta, de văduvele de război, de invalizii din armată... de toți. Toți loviți la temelie cu aceeași bardă. Suntem în țara noastră conduși după vrerea unuia și a altuia prin grave încălcari ale Constituției, ale legislației statului român, a tratatelor internaționale la care Romania este parte semnatara prin nesocotirea jurisprudenței românești și europene.

Recunosc că până acum câteva zile m-am lăsat și eu păcălit de infernala mașinărie de propagandă, dezinformare și dezbinare. Am acceptat să particip la o emisiune televizată de la Realitatea TV din data de 14.01.2011 cu un scop precis: demonstrarea „marii cacialmale portocalii” referitoare la așa zisa recalculare a pensiilor. Din păcate modul de pregătire și desfășurare a emisiunii mi-au creat un mare disconfort și chiar o stare de nervozitate excesivă întrucât între ceea ce mi s-a prezentat în invitație s-a transformat în ceva care ne-a adus un mare deserviciu. Cacealmaua de care vreau să scriu se numește „CONTINUAREA ARUNCĂRII PE PIAȚĂ A FALSEI PROBLEME A RECALCULĂRII PENSIILOR MILITARILOR” după 01.01.2011.

Începând cu 01.01.2011, Recalcularea pensiilor este ilegală de facto întrucât prin art.196 din Legea nr. 263/2010 – privind sistemul unitar de pensii a fost abrogată Legea nr.19/2000.

Art. 196. - La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă:

  1. a) Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificările și completările ulterioare;

Ori Legea 119/2010 și actele conexe au fost construite având la bază tocmai Legea 19/2000 și actele conexe au ca temei juridic trimiterile la legea abrogată, astfel:

Art. 1 Pe data intrării în vigoare a prezentei legi, următoarele categorii de pensii, stabilite pe baza legislației anterioare, devin pensii în înțelesul Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și Alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare: a) pensiile militare de stat;

Art. 2(1) Pensiile de serviciu anticipate și anticipate parțiale dintre cele prevăzute la art. 1 devin pensii pentru limită de vârstă în înțelesul Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Pensiile anticipate de serviciu dintre cele prevăzute la art. 1 lit. c) și f) devin pensii pentru Limita de vârstă în înțelesul Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Pensiile de invaliditate și pensiile de urmaș dintre cele prevăzute la art. 1 devin pensii de invaliditate, respectiv pensii de urmaș, în înțelesul Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

(4) Pensiile de serviciu, altele decât cele menționate la alin. (1)—(3), dintre cele prevăzute la art. 1, devin pensii pentru limita de vârstă în înțelesul Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 3(1) Pensiile prevăzute la art. 1, stabilite potrivit prevederilor legilor cu caracter special, cuvenite sau aflate în plata, se recalculează prin determinarea punctajului mediu anual și a cuantumului fiecărei pensii, utilizând algoritmul de calcul prevăzut de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

(2) în situația pensiilor dintre cele prevăzute la alin. (1), care au fost stabilite în baza legilor speciale, pensia din sistemul public se determină considerându-se a fi îndeplinite condițiile de acordare prevăzute de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

(3) în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, se elaborează metodologia de recalculare a pensiilor prevăzute la art. 1, care se aproba prin hotărâre a Guvernului.

Art. 4(1) Recalcularea pensiilor prevăzute la art. 1 se realizează de către instituțiile în evidenta cărora se află persoanele beneficiare, după cum urmează:

  1. a) intr-o perioada de 5 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) și b);
  2. b) intr-o perioada de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru pensiile prevăzute la art. 1 lit. c)—h).

(2)Cuantumul pensiilor recalculate potrivit prevederilor alin. (1) se stabilește în baza punctajului mediu anual, determinat potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, și se plătește de la data de întâi a lunii următoare expirării perioadei de recalculare prevăzute la alin. (1) lit. a) sau b), după caz.

Art. 7(1) Procedura de stabilire, plata, suspendare, recalculare, încetare și contestare a pensiilor recalculate potrivit prezentei legi este cea prevăzută de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Pensiilor prevăzute la art. 2 li se aplică în mod corespunzător dispozițiile din Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, care reglementează aceste categorii de pensii.

Singura prevedere ce se mai păstrează din Legea 119/2010 în Legea nr.263 este: Art. 171. - La data intrării în vigoare a prezentei legi, pensiile din sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, inclusiv categoriile de pensii prevăzute la art. 1 din Legea privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, devin pensii în înțelesul prezentei legi.

Referitor la cacealma citiți și vă cruciți: Art. 169. - (1) Pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi de pensie au fost stabilite potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, care au desfășurat activități în locuri încadrate în grupa I si/sau grupa a II-a de muncă, beneficiază de o creștere a punctajelor anuale realizate în aceste perioade, după cum urmează: 5) în situația în care cuantumul pensiei aferent punctajului mediu anual rezultat în urma aplicării prevederilor alin. (1)-(4) este mai mic decât cel cuvenit sau aflat în plată, se menține acest cuantum până la data la care, prin aplicarea formulei de calcul prevăzute de lege, se obține un cuantum al pensiei mai mare.

Mă întreb și îl întreb și pe domnul președinte: oare despre ce fel comunicare este vorba?

Dragii mei camarazi tot ceea ce se întâmplă este de natură penală.

Prin comunicare de informații false, șantaj și amenințare, insultă, calomnie, furt calificat, abuzul de încredere, gestiune frauduloasă, înșelăciune, abuz în serviciu în formă calificată, falsul material în înscrisuri oficiale și uz de fals, Codul Penal art.168 indice 1, 194, 195, 205, 206, 208, 209, 213, 214, 215, 246, 247, 248 indice 1, 288, 291.

Am ajuns să trăim într-o țară ai cărei guvernanți nu numai că nu respectă istoria, tradițiile, normele morale și spirituale dar guvernează fără nici un fel de jenă sau frică, dacă nu de Dumnezeu într-un dispreț total față de propriul popor.

Suntem sclavi în propria țară și nu facem nimic. Cred că singura noastră șansă este întocmirea rapidă a unui protocol de colaborare între toate structurile asociative din domeniul apărării, ordinii publice și siguranței naționale și împreună să parcurgem rapid toate etapele juridice interne și la CEDO pentru a ne apăra drepturile. Dacă Statul nostru nu este în stare să ne protejeze și ignoră deciziile instanțelor românești ne adresăm instanțelor internaționale, poate așa se mai vede și ce se întâmplă în România. Suntem membrii U.E. Pensia este un drept nu un beneficiu.