OUG 59 și sadismul guvernului Dragnea

OUG 59 și sadismul guvernului Dragnea

 

De la instaurarea primul guvern Dragnea și până în prezent, având în vedere și gafele miniștrilor și prim miniștrilor dar și ”mâinile proaste” ale Hamsterului, s-a tras concluzia, devenită aproape postulat, că guverne mai proaste nu am avut până la ultimele, deși, e foarte greu să găsești un guvern cu adevărat competent sau să spui că am avut din `89 încoace un guvern de profesioniști. A nu se confunda profesioniștii cu tehnocrații, nu e tot una. În fine, spuneam că guvernele Dragnea nu au impresionat prin competență, că ultimele 3 abia au reușit să performeze împreună un an de zile. Doamna Viorica oricum are toate șansele să câștige premiul pentru ”poanta anului”, cu imunoglobina. Am spus poanta, cu P, vă rog să rețineți.

Nu știu ce premiu va lua guvernul Dragnea, dar eu i-aș acorda premiul pentru cel mai sadic guvern. Nu o să mă refer acum la zecile de proiecte de măsuri anunțate, aruncate la plezneală, retrase, retractate, anulate, readuse pe tapet, ordonanțe de o zi, gen Declarația 600, dar ce au făcut oamenii lui Dragnea cu ordonanța 59 merită premiu 1 cu coroniță.

Cine anchetează decimarea armatei ?

Sadicul număru 1 al lui Dragnea, cea care până acum două zile tăia și spânzura în PSD coana Lia, când a început campania anti armată mascată sub deviza ”jos pensiile nesimțite” ca și sub guvernarea Boc, nu a vrut – așa cum se lăuda - să îndrepte o nedreptate sau să egalizeze ceva, ci să lovească în armată. Inițial am crezut că o face doar din disperare, din criză de bani, însă adevărul e că o face pentru a-și bate joc de militari. Partea proastă este că din prostie sau cu intenție, lovind în militari, doamna Olguța a lovit, ca nimeni altul în toată istoria ARMATEI ROMÂNE, în securitatea, suveranitatea și capacitatea de apărare a țării. Niciodată armata română, nici sub guvernele bolșevice și bolșevizate nu a fost atât de fragilă, niciodată până în vara lui 2017 conducerea armatei nu a fost atât de decimată, dezorientată, lipsită de factori de decizie la toate nivelurile, așa de rapid, pe un termen atât de lung. Nici rușii când au ordonat desființarea trupelor de vânători de munte nu au lovit atât de adânc. Poate cineva din armată, (ca să nu mai vorbesc de celelalte structuri ale SNAp) din cei care cunosc adevăratele efecte și situația creată prin Ordonanța 59, care are date și cifre, își va da doctoratul în securitate, că tot geme țara doctori în securitate făcuți pe bandă rulantă, având ca subiect ”Efectele legilor tembele asupra sistemului național de securitate”.

Această catastrofă, care ar trebui investigată de DNA sau Parchetul General, nu numai pentru amestecul doamnei ministru în legislația militară, (fapt interzis de legea 346/2006, legea privind organizarea și funcționarea MApN) așa cum am scris într-un articol anterior, dar și pentru efectele dezastruoase asupra încadrării armatei și capacității operative a acesteia. Cel puțin 30 de zile armata a fost efectiv decapitată iar unele funcții de conducere nu au fost nici astăzi încadrate, pentru că nu se găsesc persoanele potrivite pentru a le încadra, că nu pot crede că aceștia există, dar ministrul nu vrea să îi încadreze, sau se așteaptă darul pentru a fi încadrate. Rezultă deci că încă nu s-au găsit oamenii suficient de pregătiți pentru a le încadra, pentru că împuternicirea nu este egal cu încadrare decât în măsura în care indexarea pensiilor este tot una cu actualizarea. Numai cine a ajuns să conducă instituții prin cumpărarea locurilor de pe listele de candidați nu știe în cât timp și cum se formează un adevărat comandant. Domnii politicieni au impresia că funcțiile în armată sunt ca și cele la partid, dă omul șpaga, ia funcția, fură cât poate și pleacă. Sau așa o fi și în armată și nu știu eu ?

Aș vrea să văd și eu cine se încumetă să judece nu doar să analizeze impactul OUG 59 asupra SNAp. În nici un caz domnul Fifor, domnia sa, ca absolvent de filologie, coleg de facultate cu doamna Olguța, e mai interesat de transformarea militarilor în ospătari și umplerea visteriilor companiilor americane decât de drepturile militarilor români, fie ei activi sau în rezervă.

 

Sadism cu acte în regulă

Eu deocamdată o să analizez cinismul cu care acești oameni (uneori mă îndoiesc că ar fi) lovesc metodic, meticulos și pervers  în drepturile militarilor. Am postat acum câteva zile pe Facebook un document, un răspuns dat de CPS a MApN col.(r) Stanciu Petrea, privind procesul actualizării pensiilor. După cum se știe, Legea 223/2015 prevedea la art. 59, că Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat.” Articolul următor, se referea la actualizarea pensiilor cu creșterea salariilor activilor. După cum se știe, OUG 59/2017 a modificat atât art.59 cât și art.60 ale alegii 223. Art 59 sună în felul următor: Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea și comunicat de Institutul Național de Statistică. Dacă în urma actualizării rezultă un cuantum al pensiei mai mic, se păstrează cuantumul pensiei aflat în plată.” Articolul 60 nu mai cuprinde nimic despre actualizarea după salariile activilor, care era practic singurul articol din lege care făcea din legea 223, o lege a pensiilor militare, pentru că corela pensiile rezerviștilor cu salariile activilor.

Ei bine, cinismul și sadismul celor care au scos OUG59 constă nu doar în anularea actualizării și despărțirea (a câta oară) a rezervei de partea activă a armatei, ci și în prostirea militarilor prin schimbarea sensului termenilor.

Toată lumea știe că indexarea este una, iar actualizarea alta. Indexarea este o măsură de corelare a salariilor și pensiilor, la puterea de cumpărare monedei naționale având în vedere principiul unicității.  Actualizarea este însă o aducere a pensiilor celor pensionați anterior, cât mai aproape de pensiile celor care se pensionează, anual, și ține de respectarea principiului egalității.

Patru dintr-o lovitură

Prin modificarea art 59, s-au dat nu una, ci mai multe lovituri:

  1. S-a anulat actualizarea ca proces în sine, anulându-se practic efectele principiului egalității;
  2. Pentru ca militarii să nu se poată plânge că lor nu li se mai actualizează pensiile au înlocuit termenul indexare cu termenul actualizare. Practic, ceea ce pentru civili e indexare, pentru militari e actualizare, așa că dacă îi întrebi de ce nu ne actualizează pensiile ei îți dau în cap cu prevederile noului articol 59, care vorbește despre actualizare. Dacă îi întrebi de ce nu ne indexează și nouă pensiile, ei vor susține că nu e adevărat, că ni le indexează și nou, ca și la civili, numai că îi spune altfel dar așa și-au bătut joc și de principiul unicității, pentru că practic pentru militari nu mai există indexare, aceasta nu mai apare în legea modificată prin OUG 59.
  3. Nu se mai pomenește nici de adăugarea a 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu, pentru că practic nu mai există indexare.
  4. Și acum, bomboana pe colivă: vechiul articol 59 spunea că indexarea se face ”cu 100% din rata medie anuală a inflației,” și problema era simplă. Se aștepta calcularea mediei anuale a inflației pe anul precedent și se calcula apoi pensia. Conform noii prevederi, ”actualizarea” sau struțocămila se calculează ”cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea”. Aici este bătaia de joc cea mai mare.

Rata medie a inflației indicator definitive, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face inflația, este rata inflației anunțată de INS privind rata medie a inflației. Dar pe ce an ? Pe anul în care se face actualizarea? Păi actualizarea la începutul fiecărui an, sau așa ar trebui să se facă. Cum să calculezi media inflației pe 2018 în data de 1 Ianuarie 2018? E imposibil. Atunci înseamnă că indexarea/actualizarea pe 2018 trebuie făcută în funcție de rata medie a inflației pe anul 2017. Conform ordonanței 59, și asta e imposibil. De ce? Pentru că INS nu poate calcula în noaptea de 31 Decembrie rata media a inflației, pentru ca aceasta să fie publicată pe 1 Ianuarie a anului care vine, când nici musca nu zboară. De exemplu, în anul 2018, inflația pe anul 2017 a fost anunțată de INS în comunicatul nr 17 din data de 12 Ianuarie 2018 și a fost de 0,3%, deci POZITIVĂ.

Dar oricât de pozitivă ar fi fost ea, nu se aplică, pentru că legea spune că indexarea/actualizarea se face conform indicatorului cunoscut la 1 Ianuarie a anului în care se face actualizarea. DAR, LA 1 IANUARIE  2018 NU SE CUNOAȘTE CARE ESTE RATA MEDIE A INFLAȚIEI PE ANUL  2017, DECI NU SE FACE ACTUALIZARE/INDEXARE pe valoarea anului 2017.

Nu e așa că suntem lucrați în foi de viță? Și asta nu e tot. În răspunsul trimis colegului Stanciu Petrea, Casa de Pensii Sectorială spune că Inflația conform datelor cunoscute la 1 Ianuarie al anului 2018, a fost de -1,5, deci negativă, deci nu se calculează. În comunicatul pe care îl menționează CSP se spune: ”Rata medie a prețurilor de consum pe ultimele 12 luni, ianuarie 2016, decembrie 2017  față de precedentele 12 luni, ianuarie 2015 - decembrie 2015, calculate pe baza IPC este de -1,5%.

De ce se ia în calcul anul 2016, și nu 2017 cum ar fi normal? De ce ni se indexează în 2018 pensiile în raport cu rata inflației pe 2016?

Pentru că o minte perversă a căutat și a văzut că în 2016 rata inflației a fost negativă și atunci, CA SĂ NU MAI INDEXEZE PENSIILE MILITARILOR, DOAMNA OLGUȚA, MÂNĂ ÎN MÂNĂ CU SPECIALIȘTII PE CARE SPUNEA CĂ I-A CONSULTAT DIN MApN, AU INTRODUS SINTAGMA ”indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea” deși putea rămâne cum era în Legea 223, sau se putea scrie indicator calculat în anul în care se face actualizarea, în loc de 1 Ianuarie. Trebuie să admit că totul a fost făcut meticulos și până la os. Mai întâi au anulat actualizarea pe baza creșterii salariilor. Apoi au schimbat indexarea cu actualizarea, ca să nu ne putem plânge că nu ni se actualizează și nouă pensiile. Apoi, ca să nu primim chiar nimic, a fost introdusă această găselniță cu ”indice cunoscut la 1 Ianuarie al anului în care se face actualizarea”, trimițând indicele de referință tocmai în 2016 , când rata inflației a fost raportată ca fiind negativă, deci canci actualizare.

Este clar ca bună ziua că această sintagmă a fost introdusă în mod special, ca să ne trimită în 2016, și să nu ne majoreze pensiile în 2018 pentru că au nevoie de bani pentru campania din 2019.

Și mai este un aspect care dă de gândit: dacă la data emiterii OUG 59 /2017 s-a decis introducerea sintagmei cu indicele cunoscut la 1 ianuarie, iar ei au urmărit să nu ne majoreze pensiile, înseamnă că încă din Iulie 2017, guvernul Dragnea cunoștea că rata inflației va crește pe anul 2017, va fi pozitivă. Dar ei atunci se lăudau că duduie economia.

Nu e așa că este umilitor, cinic, sadic și pervers?

La civili, conform art 102, punctul 2 din legea 263/2011, după cum se știe, ”Valoarea punctului de pensie se majoreaza anual cu 100% din rata medie anuala a inflatiei, la care se adauga 50% din cresterea reala a castigului salarial mediu brut realizat,” nu ca la noi. De ce la civili se ia ca referință inflația din 2017, iar la militari din 2016?  Noi suntem mai proști.  Deci în mod premeditat, NUMAI LA MILITARI,  prin OUG 59 s-a decis anularea și a indexării pe anul 2018, pentru că așa au decis Dragnea și Olguța, susținuți de specialiștii din MApN, PRIMUL DINTRE EI FIIND Grindeanu, al doilea Fifor, care se face că nu cunoaște situația și care dispare de la discuții exact când îi vine rândul să răspundă la întrebări. Vine, aburește și pleacă.

”Există soluții ”

Dacă cineva îl va lua la întrebări privind această bătaie de joc, probabil va spune că nu a știut, că o să se intereseze, că actualizarea ar fi însemnat un efort financiar de 11 miliarde. Acum 4 luni, domnul Fifor spunea: ”Dar există soluții să reglăm chestia în camera deputaților. Eu am avut o discuție cu domnul secretar de stat Nicolae Nasta, și i-am dat niște instrucțiuni, înțeleg că nu le-a înțeles foarte bine, o să mai discutăm, sunt aici colegii de la Casa de Pensii și o să discutăm din nou această problemă și vă spun că nu iese din Parlamentul României să fie chestiune nedreaptă. Vă asigur de chestiunea aceasta.” Cu care coleg de la casa de pensii ați stat de vorbă domnule ministru? Cu cel care împarte embleme ?

Au trecut patru luni și nu a apărut nici o soluție, doar întâlniri sterile, pentru că liderii noștri ori se duc acolo să își rezolve problemele personale (unii, proaspăt șefi de asociații primite cadou se bucură că sunt și ei chemați la discuții și îi vede lumea), ori să se bage în seamă, ori să capete funcții prin viitoarea structură a rezervei, ori efectiv nu îi interesează, habar nu au despre ce e vorba în propoziție și sunt mereu prinși cu pantalonii în vine. Suntem furați din virgulă, pentru că cei care ar trebui să vadă aceste aspecte nu știu să citească, dar  se țin de prelegeri și mese rotunde.

Și toate astea se întâmplă pentru că ne e lene să ne adunăm la o șuetă în fața ministerului, care este foarte aproape de Parlament. Așteptăm să ne rezolve problemele lideri de  sindicat care nu mai au nici un drept legal să reprezinte pe cineva, sau de șefi de asociații care urmăresc doar să mai fie și ei băgați în seamă. Așteptați cu plăcere, stimați colegi. Până nu vom înțelege toți că nu ne mai putem baza pe nimeni și trebuie să ne mișcăm fundurile de pe fotolii, TOȚI ODATĂ, nu pe secțiuni, nu când vor ”liderii”, nu e voie de la partid, nu când e soare sau în zile de sărbătoare, dar mai ales, nu sub steaguri false, nu vom schimba nimic.

http://www.in-cuiul-catarii.info/2018/03/16/oug-59-si-sadismul-guvernului-dragnea-13773

Adaugă comentariu

927


Codul de securitate
Actualizează