Acasa
Acordarea ajutoarelor sociale
- Detalii
- Categorie: Activitati Activitati
- Publicat: 05 Martie 2018 05 Martie 2018
- Accesări: 1706 1706
Noi informații despre acordarea ajutoarelor salariale
Publicăm mai jos soluția pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție în dosarul 2833/1/2017 pronunțată în data de 05.03.2018, de completul competent să judece R.I.L. prin care s-a admis recursul în interesul legii formulat de Colegiul de conducere al Curţii de Apel Suceava şi, în consecinţă, stabileşte că:
Litigiile având ca obiect acordarea ajutoarelor salariale de care beneficiază cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special la trecerea în rezervă sau direct în retragere, în temeiul art. 20 alin. (1) din Capitolul 2 al Anexei VII din Legea nr. 284/2010 sunt de competenţă în primă instanţă a secţiilor/completelor specializate în soluţionarea litigiilor de muncă, respectiv, raportat la calitatea de funcţionar public a reclamanţilor, a secţiilor/completelor specializate de contencios administrativ. Acţiunile având ca obiect acordarea ajutoarelor salariale de care beneficiază cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special la trecerea în rezervă sau direct în retragere formulate în temeiul art. 20 alin. (1) din Capitolul 2 al Anexei VII din Legea nr. 284/2010 introduse în perioada de suspendare a exerciţiului dreptului la acordarea de ajutoare/indemnizaţii sunt prematur formulate. Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă.
Comentariu:
De foarte mulți colegi rezerviști am fost întrebat dacă se impune sau nu introducerea la instanțele de judecată a unor acţiuni având ca obiect acordarea ajutoarelor salariale de care beneficiază cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special la trecerea în rezervă sau direct în retragere formulate în temeiul art. 20 alin. (1) din Capitolul 2 al Anexei VII din Legea nr. 284/2010.
Spre deosebire de opinia majoritară i-am îndemnat la prudență, explicându-le că este posibil inclusiv ca aceste acțiuni să fie respinse ca prematur introduse și atunci nu este decât o pierdere de timp și de resurse financiare.
Unii au înțeles, alții s-au avântat și au deschis diferite acțiuni care se află în anumite stadii prin instanță.
De astăzi înainte situația e clară. Orice astfel de demers este sortit eșecului, instanțele de judecată din toată țara, în respectarea deciziei I.C.C.J., respingându-le ca prematur introduse.
Cu stima, Marian Popa.
Pentru relatii suplimentare pot fi contactat la urmatoarea adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Scrisoare deschisă
Stimați camarazi,
Distinsul scriitor și jurnalist militar col.(rtr.) Lică Pavel ne roagă să exprimăm reacțiile noastre la inițiativa domniei sale de a trimite scrisoarea de mai jos, tuturor consiliilor județene. L-am întrebat pe domnul colonel cu ce putem să-l ajutăm și mi-a comunicat să o redistribuim prietenilor și primăriilor acolo unde noi locuim. Ideea este deosebită. Eu îi voi da curs.
Felicitari domnul col.(rtr.) Lică Pavel!
Stimaţi prieteni, voi trimite această scrisoare pe e-mail tuturor consiliilor judeţene, după ce primesc reacţiile voastre:
Scrisoare deschisă către
CONSILIILE JUDEŢENE, MUNICIPALE, ORĂŞENEŞTI, COMUNALE ŞI PRIMARII TUTUROR LOCALITĂŢILOR DIN ROMÂNIA
În anul Centenarului Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918, înfăptuită prin voinţa neamului românesc de pe întinsul străvechii Dacii şi pecetluită cu sângele sutelor de mii de ostaşi ai armatei române care au apărat-o, luptând apoi pentru eliberarea teritoriilor smulse ţării prin ticăloasa înţelegere dintre Hitler şi Stalin, acum când am rămas singura ţară din Europa cu trupul sfâşiat de marile puteri ale lumii, a venit vremea să fim la înălţimea înaintaşilor noştri care n-au conceput să lase în mâna vrăjmaşilor nicio palmă din pământul Grădinii Maicii Domnului.
Fraţii noştri de peste Prut, care au avut de suferit în gulaguri şi siberii, strâng acum rândurile, înfruntând ameninţările antiunioniştilor şi îşi afirmă răspicat dorinţa de a se reuni cu patria mamă România, semnând în acest sens declaraţii oficiale la nivelul primăriilor şi raioanelor.
Chiar dacă ele n-au consecinţe juridice, acestor acte solemne trebuie să le răspundem şi noi, cei din dreapta Prutului, la fel, cu acelaşi entuziasm, pentru a dovedi lumii, marilor puteri, Uniunii Europene şi NATO, că vrem o reparaţie istorică, aşa cum s-a întâmplat în 1990 cu cele două Germanii.
Semnalul acestei voinţe a fost dat zilele trecute de o comună din judeţul Bistriţa-Năsăud, de o alta din judeţul Covasna precum şi de Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud.
E timpul să facă acest lucru toate judeţele şi localităţile ţării!
Cum un asemenea gest nu poate atrage condamnări în instanţă, consider că unirea în cuget şi solidaritatea cu fraţii noştri de peste Prut îi pot determina pe conducătorii şi parlamentarii ţărilor surori să ia în serios voinţa neamului şi să înfăptuiască din nou UNIREA.
Dumnezeu să vă dea gândul cel bun şi puterea de a trece la acţiune!
Semnează un cetăţean şi ostaş al României,
Col.rtr. Lică Pavel
Membru al Uniunii Ziariştilor Profesionişti din România
Membru al Uniunii Scriitorilor din România
Luptător Remarcat prin Fapte Deosebite în Revoluţia
Română din Decembrie 1989
Comunicatul comun al structurilor asociative
- Detalii
- Categorie: Activitati Activitati
- Publicat: 23 Februarie 2018 23 Februarie 2018
- Accesări: 1512 1512
COMUNICATUL COMUN AL STRUCTURILOR ASOCIATIVE PARTICIPANTE LA ÎNTĂLNIREA CU
SECRETARUL GENERAL AL PARTIDULUI SOCIAL DEMOCRAT DIN 22 FEBRUARIE 2018
La inițiativa și în organizarea Asociației Ofițerilor de Rezervă din România (AORR) a avut loc în data de 22 februarie, la Palatul Parlamentului o întâlnire între secretarul general al Partidului Social Democrat, domnul Marian NEACSU și delegați de la Asociația Națională a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere „Alexandru Ioan Cuza” - dl. gl.r Marian BUCIUMAN, Asociația Națională a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere din Ministerul Afacerilor Interne – dl. gl.r Dan Mariu MIHAI, Federația Militarilor din România – dl. Gl.rtr. Nicolae GROPAN, Asociația ROMIL – dl. col.r. Marian TUDOR și ai AORR – dl. gl.r. Virgil BALACEANU, dl.gl.rtr.Vasile BĂEȚELU si col.r. Constantin MONAC reprezentând Forumul Structurilor Asociative din Sistemul Național de Apărare, Ordine Publică și Securitate Națională.
Decanul de vârstă al reprezentanților structurilor asociative mai sus menționate, președintele în exercițiu al Forumului, dl. gl.rtr. Nicolae GROPAN, a prezentat demnitarului scopul și motivele care au generat această întâlnire.
În esență discuțiile s-au centrat pe stadiul și parcursul legislativ a OUG 59/2017, sens în care s-a exprimat preocuparea și îngrijorarea celor 150.000 de rezerviști militari față de prevederile acestui act normativ.
Au fost argumentate, cu exemple concrete, efectele discriminatorii generate de actul normativ atât în interiorul segmentului socio-profesional pe care îl reprezentăm, între diferite categorii de rezerviști militari, cât și a acestui segment față de celelalte categorii de pensionari. Prevederile OUG 59/ în art.VII face inoperant un principiu, acela al actualizării pensiilor militare de stat, în timp ce pensiile în sistemul public se actualizează prin creșterea punctului de pensie.
S-a mai explicat interlocutorului că măsurile luate de decidenții politici (OUG 57/2015 și OUG 59/2017) la Legea 223/2015, fac inoperante principiile care stau la baza ființării acestei legi.
Având în vedere agenda sesiunii parlamentare actuale s-a solicitat reprezentatului PSD să faciliteze un dialog a reprezentaților structurilor noastre asociative cu președintele Comisiei de muncă și protecție socială din Camera deputaților și cu liderul grupului parlamentar al PSD din această Cameră.
În același context, din perspectiva dezvoltărilor legislative privind noua lege a pensiilor din sistemul public, s-a reiterat poziția structurilor noastre asociative prin care se solicită ca să se mențină legislația privind pensia militară de stat.
Din discuții a mai reieșit faptul că sunt necesare, menținerea și întărirea dialogului cu formațiunea politică majoritară și instituționalizarea acestuia prin mecanisme care să ducă la o mai bună informare reciprocă și sprijin în realizarea intereselor și obiectivelor asociațiilor noastre.
A fost subliniat, în sensul celor de mai sus, disponibilitatea corpului de rezerviști de a se implica în problematica de ansamblu a rezervei Armatei României și la dezvoltarea și perfecționarea legislației aferente acesteia.
Secretarul general al PSD a ținut să precizeze că apreciază și susține dialogul cu structurile noastre asociative, că va da curs și va asigura întâlnirea cu parlamentarii respectivi și că se va preocupa, ca la finele lunii martie, să asigure o întrevedere și cu liderul PSD.
Președintele
Asociației ROMIL
Col.r. Marian TUDOR
MEMORANDUM
- Detalii
- Categorie: Documente inaintate Documente inaintate
- Publicat: 20 Februarie 2018 20 Februarie 2018
- Accesări: 2847 2847
MEMORANDUM
CĂTRE: Președintele Comisiei pentru muncă și protecție socială din Camera Deputaților,
Domnul deputat ADRIAN SOLOMON
DE LA : Președinții structurilor asociative ale cadrelor militare în rezervă și în retragere din domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale
TEMA: Solicitare amendare a Proiectului Legii de aprobare a OUG nr.59/2017 privind modificarea și completarea unor a acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, prin eliminarea art. VII
Stimate Domnule Președinte
La solicitarea liderului Grupului parlamentar PSD, în data de 20.12.2017 Proiectul de lege, cu numărul Plx. 310/2017, pentru aprobarea OUG nr. 59/2017 privind modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, a fost retrimis din Plenul Camerei la Comisia pentru muncă și protecție socială, pentru reanalizare și întocmirea unui raport suplimentar.
În numele celor peste 150.000 de cadre militare în rezervă și retragere, pensionari militari, pe care-i reprezentăm, vă adresăm respectuoasa rugăminte ca în cadrul reanalizării Proiectului de lege care se va desfășura în Comisie, să procedați la amendarea acestuia, prin eliminarea din conținutul OUG nr. 59/2017 în forma adoptată de către Guvern, a art. VII.
Solicitarea membrilor structurilor noastre asociative este determinată de următoarele considerente de ordin constituțional, legal și moral:
- Impactul profund negativ pe care îl are OUG nr. 59/2017 în forma adoptată de către Guvern asupra pensiilor cadrelor militare în rezervă și în retragere, impact care se înscrie în șirul loviturilor umilitoare, nedrepte și inexplicabile date, începând cu anul 2010, dreptului binemeritat la pensie al militarilor, precum și demnității și onoarei acestei categorii socioprofesionale.
Impactul profund negativ al prevederilor OUG nr. 59/2017 asupra pensiilor militare survine la scurt timp după urmările dezastruoase ale procesului, desfășurat în anii 2016-2017, de recalculare a acestor pensii, proces care a avut ca rezultat: pe de o parte, scăderea, față de calculul anterior bazat pe contributivitate, a cuantumului a 68% dintre pensii, cu procente ce ajung până la 60% iar, pe de altă parte, discriminarea majoră între militarii care au același grad, au îndeplinit aceiași funcție și au aceeași vechime în serviciu, prin faptul că, între cuantumurile pensiilor acestora, au rezultat mari diferențe, care prezentate în raporturi, în unele situații depășesc 3/1.
- Încălcarea principiilor predictibilității, stabilității și speranței legitime în actul de legiferare.
Aceste principii, fundamentate în teoria dreptului și reflectate pe deplin în Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă, vizează stabilitatea și durabilitatea raporturilor juridice și bineînțeles seriozitatea organelor legislative ale statului în acest sens.
- Încălcarea principului dreptului câștigat și al neretroactivității legii.
Actualizarea pensiei militare de stat raportată la soldele militarilor activi este un drept câștigat, drept ce a operat dintotdeauna în legislația privind pensiile militare de stat, privarea de acest drept patrimonial este un act neconstituțional.
Acest drept ține de esența pensiei militare de stat, pensie cuvenită militarului în rezervă sau în retragere cu obligații militare pentru toată viața.
În același timp, pactele și tratatele internaționale privind drepturile omului și libertățile fundamentale la care România este parte, jurisprudența CEDO, Constituția României art. 15 alin. (2) precum și pronunțările constante ale Curții Constituționale a României stipulează cu claritate faptul că o lege ulterioară nu poate aduce atingere dreptului născut sub imperiul legii anterioare, deoarece ar însemna ca noua lege să fie aplicată retroactiv.
Spre exemplu, în art. 30 din Declarația Universală a Drepturilor Omului se stipulează faptul că „Drepturile și libertățile câștigate nu pot fi desființate” iar prin Decizia nr. 4612/2002 , CCR a reținut, analizând constituționalitatea ordonanței ce prevedea suspendarea Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, că: „deși prin noua lege se reglementează un nou mod de calcul și de stabilire a pensiilor militare de stat, evident, acest nou mod de calcul și de stabilire a pensiilor militare de stat se poate aplica doar pensiilor stabilite după data intrării în vigoare a legii.”
- Nerespectarea cerințelor care țin de statutul României de țară membră NATO și UE, cerințe stipulate în Tratatele de aderare.
Legislația privind pensiile militarilor se încadrează în Pilonul al doilea privind schemele ocupaționale, guvernate de Directiva Europeană 86/378/EEC modificată prin Directiva 97/96EEC, recunoscută și acceptată de către România în cadrul Reuniunii bilaterale de la Bruxelles din ianuarie 2007.
În acest temei pensiile militarilor din tarile membre se actualizează:
- imediat după majorarea soldelor militarilor activi;
- periodic în raport cu rata inflației.
- Crearea unui caz clar de discriminare în relația cu situația magistraților.
Este încălcat art.6 Protocol 1 la Convenția pentru Drepturile Omului și se contravine Deciziei nr 20/02.02.2000 a CCR, decizie prin care se impune, în privința pensiei de serviciu, un tratament identic pentru militari și magistrați.
„Pentru ambele categorii socioprofesionale, se arată în Decizie, pensia de serviciu nu reprezintă un privilegiu ci o compensație parțială a inconvenientelor rezultate din rigoarea statutelor profesionale și din riscurile pe care le implică exercitarea acestor profesii”…„nu se poate identifica o rațiune suficientă care să justifice aplicarea unui tratament diferit magistraților față de militari.”
- Adoptarea OUG nr. 59/2017 s-a făcut fără a se ține cont de:
- Atentionările din Avizul Consiliului Legislativ cu privire la:
- nerespectarea prevederilor art.115 alin. (4) din Constituția României referitoare la nemotivarea urgentei, fapt ce reprezintă motiv de neconstituționalitate.
- neînsoțirea proiectului de ordonanță de avizul de oportunitate al Ministerului pentru Relația cu Parlamentul și de adresele de avizare ale ministerelor și altor structuri implicate.
- Avizul nefavorabil al Consiliului Economic și Social, motivat prin faptul că:
- proiectul de act normativ instituie discriminare;
- nu se justifică urgența;
- nu exista un studiu de impact în conformitate cu prevederile art.15 din Legea responsabilității bugetar-fiscale nr. 69/2010 și ale art. 33 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa;
- nu se respectă principiile și normele din legislația muncii (internă și internațională) referitoare la diferența dintre indexarea cu rata inflației și actualizarea pensiei în plată; în Avizul CES se subliniază faptul că actualizarea pensiei este un drept care are menirea de a preveni discriminările dintre generațiile de pensionari care au lucrat în aceleași condiții de muncă, aparținând aceleiași categorii socioprofesionale.
Actualizarea are și rolul important de a înlătura și preveni pe viitor discriminările între generațiile de militari care dețin același grad, au îndeplinit aceeași funcție și au aceeași vechime în serviciu, discriminări care, după cum am arătat, în prezent sunt deja foarte mari.
CU DEOSEBIT RESPECT ȘI ÎNALTĂ CONSIDERAȚIE,
SEMNEAZĂ:
General (r) Marin Badea DRAGNEA Președintele ANVR
General-locotenent (r)Nicolae BAHNAREANU Președinte al ANCMRR ,,Al.Ioan CUZA”
General de brigada (r) Nicolae Gropan Presedinte Federatia Militarilor din Romania
General-locotenent(r) Dr.Virgil BALACEANU Presedinte al AORR
General (r) Ioan HURDUBAIE Presedinte al ANCMRR- MAI
Colonel (r) Filip TEODORESCU Presedinte al ACMRR din SRI
General de brigada (r) Petru NEGHIU Presedinte al ACMRR din SIE
General-maior (r) ing. Eugeniu MUSAT Presedinte al ACMRR din STS
General de brigada (r) Vasile Filip ROTARU Presedinte al ACMRR- SPP
Colonel (r) Marian TUDOR Presedinte al ROMIL
General maior(r) Mircea Constantin TĂNĂSESCU Presedintele Asociatiei pensionarilor din ANP
Colonel (r) Dan Nicolae STERIAN Președintele ACMRR din DGIPI
General de brigada (r) Dan NICULESCU Presedinte al ADMRR
Plt.adj.sef (r) Marius APOSTOL Presedinte al AMVVD
General maior (r) Cristian GHEORGHIU Presedinte al ACCHMRR ,,Costin D. Nenitescu”
Colonel(r) Marian GARGAZ Presedinte al AOGRR„Constantin Harjeu”
Si-au dat acordul:
ACMRRATIRE
Clubul Amiralilor
Liga Navală
Liga Ofițerilor de Marină
Liga Maiștrilor Militari de Marină
Liga Aeriană Română
Asociația Aviatorilor Militari
Asociația Cercetașilor Militari în Rezervă și Retragere
Asociația ,,Zarand” a Cadrelor Militare în Rezervă și Retragere Vânători de Munte
Asociația Cadrelor Militare Femei în Rezervă și Retragere Sublocotenent ,,Ecaterina Teodoroiu”
Informare
- Detalii
- Categorie: Documente inaintate Documente inaintate
- Publicat: 20 Februarie 2018 20 Februarie 2018
- Accesări: 2575 2575
INFORMARE
În urma dezbaterilor din 20.02.2018 avute în Grupul de lucru restrâns, al Forumului Structurilor Asociative ale Militarilor în Rezervă și Retragere (FSAMRR), din sistemul de apărare ordine publică și siguranță națională a reieșit faptul că Memorandumul care trebuia transmis președintelui Comisiei pentru muncă și protecție socială din Camera Deputaților NU A AJUNS LA DESTINATAR pentru că, până în prezent, niciunul dintre șefii structurilor cu responsabilități în soluționarea problemei art. 7 din OUG/59/2017 NU ȘI-A EXPRIMAT OPINIA PRIVIND SOLICITĂRILE NOASTRE, PE DOCUMENTUL PREZENTAT.
Având în vedere situația creată, președintele ROMIL, a solicitat TRANSMITEREA DOCUMENTULUI, ÎN REGIM DE URGENȚĂ, CĂTRE DESTINATAR.
TOTODATĂ, FACEM PRECIZAREA CĂ PĂRȚILE semnatare reunite în cadrul Forumului Structurilor Asociative ale Militarilor în Rezervă și Retragere (FSAMRR), AU CONVENIT, PRIN PROTOCOL, SĂ ACȚIONEZE ÎMPREUNĂ, SAU SĂ DENUNȚE PROTOCOLUL UNILATERAL, DIN MOTIVE OBIECTIVE.
Nota: Semnăturile președinților structurilor asociative sunt pe exemplarul care va fi înaintat destinatarului Memorandumului .
Președintele Asociației ROMIL
Col.r. Marian TUDOR