Presa
Casele de pensii ale MApN și MAI se dau cap în cap
Casele de pensii ale MApN și MAI se dau cap în cap
Scris de Marin Neacșu
Încep acest articol prin a-mi cere din nou scuze față de cititori pentru greșeala comisă în articolul anterior, cel privind indexarea din 2017. Repet, efectiv uitasem de Ordonanța 99/2016 cea în baza căreia s-au majorat pensiile în Ianuarie 2017. Cu atâtea modificări și încălcări ale ordinelor și legilor proprii, e normal să nu mai știi pe ce lume ești. Promit să fiu mai atent.
Dar iată că totuși nu numai eu mă încurc, iar dacă o fac, ridic mâna sportiv iar efectele greșelilor mele sunt totuși fără efecte asupra altora sau asupra pensiilor.
Vă amintiți răspunsul dat de CPS a MApN privind situația procesului de actualizare pe data de 26.03.2017. La punctul 2, la întrebarea mea privind baza legală a emiterii deciziilor de actualizare mi s-a răspuns că baza o constituie art. 74(2) din legea 223 care prevede că „Nu constituie modificare a drepturilor de pensie măsurile de indexare și actualizare a pensiilor generate de evoluția estimată a indicelui prețurilor de consum corelată cu creșterile medii salariale, acordate prin hotărâri ale Guvernului, cu excepția primei actualizări reglementate de art. 60 alin. (1).”
Un prieten mi-a explicat azi dimineață că totuși CPS a MApN ar avea dreptate, pentru că ultima propoziție a acestui articol spune că excepție la ne-emiterea deciziilor la actualizare și indexare, o face prima actualizare care în concepția CPS a MApN ar fi cea din Iulie 2017, în baza legii 152.
Aparent ar avea dreptate, dar sunt două elemente care îi contrazic.
Primul ar fi trimiterea din finalul art. 74(2), la prevederile art. 60(2), care spune: „(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional și/sau solda de funcție/salariul de funcție al militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la art. 29, 30 și 108 și în funcție de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie, astfel:”
Dar articolele 29 și 30 la care face referire articolul 60, fac trimitere la baza de calcul avută în vedere la recalculare ocazie cu care s-a făcut așa cum cere legea, actualizarea bazei de date. Deci prima actualizare, la care face referire articolul 60 este cea care s-a pus în aplicare la procesul recalculării conform legii 223 prin articolele 29 și 30.
Rezultă că actualizarea din Iulie 2017 nu este prima, deci nu trebuie să se emită decizie.
Al doilea element care contrazice punctul de vedere al CPS a MApN, este, așa cum am mai spus, articolul 1 al Anexei 2 a Ordinului M25/2015, care este un ordin comun al miniștrilor din structurile cărora li se aplică legea 223 și cuprinde PROCEDURILE DE RECALCULARE ȘI ACTUALIZARE A PENSIILOR MILITARE DE STAT. Iată, încă odată, ce spune articolul „Actualizarea pensiilor militare de stat prevăzută la art. 60 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de către casele de pensii sectoriale, de regulă din oficiu, pe baza informaţiilor din bazele de date proprii, fără a fi emise decizii în acest sens, conform prevederilor din anexa nr. 1 la ordin şi prevederilor legale în vigoare la data prevăzută de lege la data actualizării pensiilor.”
Păi dacă acest ordin cuprinde instrucțiuni privind aplicarea Legii 223 și specifică în mod și mai clar decât Legea, fără alte excepții, pe care le exclude pentru că nu se mai crea confuzii și interpretări, așa cum s-a și întâmplat, că nu se emit decizii la actualizare și indexare, DE CE TOTUȘI CEI CARE TREBUIE SĂ APLICE LEGEA ÎN BAZA PROCEDURILOR EMISE DE MINISTERELE DE RESORT, CĂ DOAR DE AIA AU FOST EMISE, CA SĂ ȘTIE EI CUM SĂ O APLICE, EMIT DECIZII? Pentru că legea este interpretabilă? Dar ORDINUL M-25 A CLARIFICAT ACEST ASPECT, TOCMAI CA SĂ NU MAI FACĂ NIMENI INTERPRETĂRI, FĂRĂ EXCEPȚII. Întrebarea care se pune și este absolut logică, este dacă NU CUMVA ÎNLOCUIREA TERMENULUI INDEXARE CU CEL DE ACTUALIZARE, S-A FĂCUT TOCMAI PENTRU A SE EMITE (conform art. 74(1) DECIZII ȘI LA INDEXARE, cu un scop pe care îl vom înțelege abia când vom fi loviți de o nouă lege sau ordonanță?
Dar, pentru a face brambureala și mai mare și pentru a arăta în ce constă măreția legilor române, MAI a dat un comunicat pe data de 20.03.2018, pe care îl postez mai jos.
Conform acestui comunicat, la MAI, se face indexarea – chiar dacă pe anul 2018, inflația a fost negativă - deși MApN a declarat că nu se face (aici le dau dreptate celor de la MApN), dar se va păstra cuantumul cel mai avantajos. Este adevărat, decizia MAI are în vedere art. 59 al legii 223 modificate prin OUG 59, articol care prevede struțo-cămila aia de „actualizare cu rata inflației” care de fapt trebuie să se numească indexare.
Deci doamna Dan îi dă un cap în gură domnului Fifor. Ei bine, nu ar fi prima persoană, care îi dă un cap în gură domnului Fifor. Dacă vă amintiți recentul Congres al PSD sau CPEx, cum i-o mai spune, și tânăra stea a gimnasticii politice, donșoara Irina i-a luat de mânuță pe domnul Fifor și pe doamna Firea și i-a așezat în bancă și la propriu și la figurat. Rău a ajuns armata, dacă ministrul ei este pus în bancă de o locțiitoare cu caș la gură. Cu așa ministru, livreaua propusă ca uniformă pentru armată se potrivește ca o mănușă.
Dar să revenim la comunicatul MAI. Contradicția despre care vorbeam dintre cele două ministere, nu se oprește aici. Prin același comunicat, doamna Carmen ot Zimnicea, mai dă un cap în gură domnului Fifor, sau MApN, pentru că după cum se vede, anunță clar că „actualizarea se va realiza fără emiterea unor decizii de actualizare, conform (țineți-vă bine) articolului 74(2) din Legea 223.”
De data asta chiar că nu mai știi ce să crezi.
Cum este posibil, ca două case de pensii, aparținând a două ministere care au lucrat la emiterea aceleiași legi și aceluiași ordin împreună, cot la cot, să ia două decizii opuse având ca bază același articol de lege? Domnule Zegrean, vedeți unde duce măreția legilor române? Eram obișnuit să văd două decizii ale instanțelor, diametral opuse pe același caz, cum a fost recent cazul Familiei Cosma, dar acolo e de înțeles, unii țin cu TAO și alții cu MAO, dar aici, care e miza bătăii de joc?
Dacă cei de la MAI și-ar fi justificat decizia sau anunțul prin aplicarea art. 1 din anexa 2 a Ordinului M-25, i-aș fi pupat, dar să vii cu același articol cu care cei de la MApN se justifică pentru emiterea deciziilor de actualizare, este ceva ce nici Kafka nu și-ar fi imaginat. NICI NU MAI CONTEAZĂ CINE A DECIS SAU ANUNȚAT PRIMUL, TOT DE RÂSUL LUMII SUNTEM.
Cine descurcă acum ițele, pentru că în mod cert cineva greșește. Chiar dacă până la urmă vor da vina pe un „funcționar” care a mutat o virgulă, sau un secretar de stat care a înțeles greșit, ca domnul Nasta, adevărul este că ambele Case Sectoriale s-au raportat greșit la art. 74, ei trebuind să aibă în vedere procedurile de aplicare a Legii 223, pentru că SUNT EMISE TOCMAI PENTTRU CLARIFICAREA NECLARITĂȚILOR ȘI PENTRU A ARĂTA CUM TREBUIE INTERPRETATĂ ȘI APLICATĂ LEGEA. Acesta este rostul acestor metodologii sau proceduri de aplicare a legilor. Mai știu că este o cutumă ca nici o lege să nu fie pusă în aplicare până la emiterea metodologiei de aplicare. Ori la noi aceste metodologii se emit pentru a fi încălcate. C’așa-i în armată.
http://www.mai.gov.ro/documente/structuri/Casa_Pensii/comunicat.pdf
CPS a MApN despre situatia actualizarii pensiilor si recalculare
CPS a MApN despre situația actualizării pensiilor și recalculare
Scris de Marin Neacsu
Acum 3 săptămâni am fost invitat la activitatea de constituire a filialei Craiovene a AORR. Prezent la eveniment a fost și domnul general(r) Bălăceanu Virgil, președintele în exercițiu al asociației. S-a discutat atunci printre altele și situația întâlnirilor avute la București de dânsul și alți generali președinți de structuri asociative pe linia pensiilor militare, cu reprezentanți ai ministerului și Parlamentului. Am întrebat atunci de ce acești reprezentanți ai asociațiilor s-au dus cu lecția nefăcută la întâlniri (în special cea cu domnul Solomon) și nu au prezentat argumente concrete și solide în favoarea eliminării art. VII din OUG 59 și trebuie să se mai întâlnească de câteva ori sau să mai pregătească documente? Mi-a răspuns atunci domnul general Bălăceanu, că nu au aceste date, că au cerut MApN diferite date și informații dar nu au primit nimic. Ca om care are o corespondență destul de activă cu MApN pe linia cererii de informații și nu numai cu MApN, știind că cel puțin în ceea ce mă privește am primit întotdeauna informațiile cerute (mai mult sau mai puțin complete, dar am primit), mi-am exprimat mirarea și l-am rugat pe domnul general să îmi spună mie ce informații îi trebuie, oferindu-mă să încerc și eu. I-am reamintit apoi la câteva zile că aștept lista cu întrebări, dar nu am primit nimic. Atunci, pentru a verifica în ce măsură nemulțumirea domnului general este justificată, am trimis Casei de pensii a MApN, în ziua de 14.03 o cerere de informații privind stadiul recalculărilor și actualizării pensiilor militare solicitând următoare date:
1. Când va începe procesul indexării (actualizării????) pensiilor militare conform art.59 din L-223/2015, având în vedere faptul că în anul 2017, rata inflației a fost de 3,3, conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică luna Ianuarie 2018, informație furnizată și de mediafax (http://www.mediafax.ro/economic/inflatia-din-2017-la-cel-mai-ridicat-nivel-dupa-cea-din-2013-topul-scumpirilor-de-anul-trecut-16925249).
2. Care este situația procesului de actualizare a pensiilor ca urmare a creșterii salariilor din luna Iunie 2017 prin legea 152/2017 ?
– Cât la suta din pensii au fost actualizate, pe categorii de cadre și total?
– Care este impactul financiar rezultat în urma actualizării până în prezent (valoric)?
– Câte pensii au crescut ca urmare a actualizării și care este procentul de creștere (pe categorii de cadre și total)?
– Dacă au fost emise Decizii de actualizare și dacă da, în baza cărei legi, cărui articol?
3. Care este situația recalculărilor pentru pensionarii cărora la sfârșitul lunii decembrie 2017 nu le fuseseră recalculate, din diverse motive pensiile?
– Ce soluție a fost adoptată?
– În baza cărei prevederi legale li se recalculează pensiile?
– Care este numărul de pensii recalculate din cele restante?
– Câte pensii au rămas necalculate până la data aceasta?
– Dacă sunt șanse ca până la termenul prevăzut să se încheie procesul recalculării pensiilor militarilor?
Spre cinstea instituției, ieri, după doar 12 zile am primit răspuns și mi s-a re-confirmat faptul că doar copilul care nu cere nu primește țâță, deci domnii generali fie nu au cerut fie ne dau nouă tetina. Rămâne să mă dumiresc și poate mă decid să înțărc. Dacă însă au trimis cerere de informații și nu au primit răspuns, poate au o copie a cererii trimise, pentru a trage MApN la răspundere pentru nerespectarea legii 544. Oricum, din câte știu eu, atunci când se pupă mâna, nu se dau răspunsuri.
Revenind la cererile mele, iată răspunsul primit de la CPS :
După cum se constată, sunt unele răspunsuri de interes pentru pensionari, dar mai ales pentru cei care vor merge la ”negocieri” cu politicienii, și pentru cei care au susținut că actualizarea pensiilor cu creșterea soldelor activilor ar bulversa bugetul țării, ar necesita 11 miliarde de lei, ar bloca sistemul de pensii și ar duce România în colaps. Răspunsul se poate constitui în probă și pentru cei care au cerut să se facă simulări privind actualizarea pensiilor, căci răspunsul CPS este ”cea mai bună simulare”. Din peste 25000 de pensii actualizate, au crescut 100, adică o pensie din 250, adică 0,4%. Din păcate CPS nu a răspuns și cu cât au crescut aceste pensii prin actualizare dar din informațiile mele este vorba de câteva zeci de lei cel mult.
Și atunci de ce a fost introdus art, VII al OUG 59? DIN CÂTE SE VEDE CU OCHIUL LIBER ȘI SE PROBEAZĂ PE VIU NU PRIN SIMULĂRI MINCINOASE, ACTUALIZAREA PENSIILOR PE BAZA CREȘTERI SOLDELOR, NU NUMAI CĂ NU PROVOACĂ UN DEZASTRU FINANCIAR, DAR AR PUTEA CHIAR SĂ ADUCĂ ECONOMII LA BUGETUL CPS, PENTRU CĂ DACĂ CELELALTE 24900 DE PENSII NU AU CRESCUT, ÎNSEAMNĂ CA AU SCĂZUT SAU, CA SĂ FOLOSESC UN TERMEN LA MODĂ, AU CRESCUT NEGATIV. CUM SE JUSTIFICĂ ATUNCI CAP VII AL ORDONANȚEI 59? Să explice domnul Fifor cel care spunea că pentru actualizare e nevoie de 11miliarde de lei. În câte miliarde de ani domnule Fifor?
Și pentru că unii au amnezie de primăvară și nu mai țin minte ce au declarat toamna, postez aici înregistrarea AUDIO a afirmației domnului ministru, cum că actualizarea pensiilor în funcție de soldele activilor ar provoca un impact financiar de 11 miliarde de lei, pe care bugetul nu îl poate duce.
Din ceea ce știu eu, luni, 02. 04. 2018, doamna Olguța Vasilescu va fi interpelată în Parlament pe acest subiect. Să vedem ce, cum și când va răspunde, având în vedere cifrele avansate de ea în sezonul primăvară – toamnă 2017.
Ar mai fi de discutat și legalitatea emiterii Deciziei de actualizare, pentru că așa cum am mai spus în alt articol, Ordinul M-25/2015, la Anexa 2 , art 1 prevede că NU SE EMIT DECIZII la actualizare și /sau/ indexare. Răspunsul trimis de CPS la această întrebare este total aiuristic, eu am întrebat cât costă merele iar ei îmi spun că gutuile sunt galbene, făcând trimitere la art 74(1) din legea 223, articol care se referă la emiterea deciziilor în caz de întrerupere, supendare și reluare a pensiei, sau alte modificări, dar acelasi articol la punctul 2 specifică și el la fel de clar faptul că actualizarea și indexare nu constituie modificări ale pensiei, sunt doar majorări, care nu necesită decizie de pensie, așa cum nici la indexarea din 2017 nu s-a emis decizie.DECI CASA DE PENSII COMITE O ILEGALITATE PRIN EMITEREA ACESTOR DECIZII.
Un alt aspect neclarificat de răspunsul CPS este cel legat de procesul recalculării, prorogate prin OG 90/2017. Cum aici nu s-a răspuns practic de loc la întrebările mele, am răspuns CPS astăzi, solicitând clarificări pe toate aspectele neelucidate de prezentul răspuns.
În concluzie, dacă vrei, poți! Cine cumpără niște ADIDAS TORSION și pentru unii lideri ai asociațiilor care ne reprezintă plângerile, că de interese nu vreau să pomenesc?
Vă voi informa imediat ce primesc răspunsul și cu privire la cererea de re-informare trimisă azi.
OUG 59 și sadismul guvernului Dragnea
OUG 59 și sadismul guvernului Dragnea
De la instaurarea primul guvern Dragnea și până în prezent, având în vedere și gafele miniștrilor și prim miniștrilor dar și ”mâinile proaste” ale Hamsterului, s-a tras concluzia, devenită aproape postulat, că guverne mai proaste nu am avut până la ultimele, deși, e foarte greu să găsești un guvern cu adevărat competent sau să spui că am avut din `89 încoace un guvern de profesioniști. A nu se confunda profesioniștii cu tehnocrații, nu e tot una. În fine, spuneam că guvernele Dragnea nu au impresionat prin competență, că ultimele 3 abia au reușit să performeze împreună un an de zile. Doamna Viorica oricum are toate șansele să câștige premiul pentru ”poanta anului”, cu imunoglobina. Am spus poanta, cu P, vă rog să rețineți.
Nu știu ce premiu va lua guvernul Dragnea, dar eu i-aș acorda premiul pentru cel mai sadic guvern. Nu o să mă refer acum la zecile de proiecte de măsuri anunțate, aruncate la plezneală, retrase, retractate, anulate, readuse pe tapet, ordonanțe de o zi, gen Declarația 600, dar ce au făcut oamenii lui Dragnea cu ordonanța 59 merită premiu 1 cu coroniță.
Cine anchetează decimarea armatei ?
Sadicul număru 1 al lui Dragnea, cea care până acum două zile tăia și spânzura în PSD coana Lia, când a început campania anti armată mascată sub deviza ”jos pensiile nesimțite” ca și sub guvernarea Boc, nu a vrut – așa cum se lăuda - să îndrepte o nedreptate sau să egalizeze ceva, ci să lovească în armată. Inițial am crezut că o face doar din disperare, din criză de bani, însă adevărul e că o face pentru a-și bate joc de militari. Partea proastă este că din prostie sau cu intenție, lovind în militari, doamna Olguța a lovit, ca nimeni altul în toată istoria ARMATEI ROMÂNE, în securitatea, suveranitatea și capacitatea de apărare a țării. Niciodată armata română, nici sub guvernele bolșevice și bolșevizate nu a fost atât de fragilă, niciodată până în vara lui 2017 conducerea armatei nu a fost atât de decimată, dezorientată, lipsită de factori de decizie la toate nivelurile, așa de rapid, pe un termen atât de lung. Nici rușii când au ordonat desființarea trupelor de vânători de munte nu au lovit atât de adânc. Poate cineva din armată, (ca să nu mai vorbesc de celelalte structuri ale SNAp) din cei care cunosc adevăratele efecte și situația creată prin Ordonanța 59, care are date și cifre, își va da doctoratul în securitate, că tot geme țara doctori în securitate făcuți pe bandă rulantă, având ca subiect ”Efectele legilor tembele asupra sistemului național de securitate”.
Această catastrofă, care ar trebui investigată de DNA sau Parchetul General, nu numai pentru amestecul doamnei ministru în legislația militară, (fapt interzis de legea 346/2006, legea privind organizarea și funcționarea MApN) așa cum am scris într-un articol anterior, dar și pentru efectele dezastruoase asupra încadrării armatei și capacității operative a acesteia. Cel puțin 30 de zile armata a fost efectiv decapitată iar unele funcții de conducere nu au fost nici astăzi încadrate, pentru că nu se găsesc persoanele potrivite pentru a le încadra, că nu pot crede că aceștia există, dar ministrul nu vrea să îi încadreze, sau se așteaptă darul pentru a fi încadrate. Rezultă deci că încă nu s-au găsit oamenii suficient de pregătiți pentru a le încadra, pentru că împuternicirea nu este egal cu încadrare decât în măsura în care indexarea pensiilor este tot una cu actualizarea. Numai cine a ajuns să conducă instituții prin cumpărarea locurilor de pe listele de candidați nu știe în cât timp și cum se formează un adevărat comandant. Domnii politicieni au impresia că funcțiile în armată sunt ca și cele la partid, dă omul șpaga, ia funcția, fură cât poate și pleacă. Sau așa o fi și în armată și nu știu eu ?
Aș vrea să văd și eu cine se încumetă să judece nu doar să analizeze impactul OUG 59 asupra SNAp. În nici un caz domnul Fifor, domnia sa, ca absolvent de filologie, coleg de facultate cu doamna Olguța, e mai interesat de transformarea militarilor în ospătari și umplerea visteriilor companiilor americane decât de drepturile militarilor români, fie ei activi sau în rezervă.
Sadism cu acte în regulă
Eu deocamdată o să analizez cinismul cu care acești oameni (uneori mă îndoiesc că ar fi) lovesc metodic, meticulos și pervers în drepturile militarilor. Am postat acum câteva zile pe Facebook un document, un răspuns dat de CPS a MApN col.(r) Stanciu Petrea, privind procesul actualizării pensiilor. După cum se știe, Legea 223/2015 prevedea la art. 59, că ”Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat.” Articolul următor, se referea la actualizarea pensiilor cu creșterea salariilor activilor. După cum se știe, OUG 59/2017 a modificat atât art.59 cât și art.60 ale alegii 223. Art 59 sună în felul următor: ”Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea și comunicat de Institutul Național de Statistică. Dacă în urma actualizării rezultă un cuantum al pensiei mai mic, se păstrează cuantumul pensiei aflat în plată.” Articolul 60 nu mai cuprinde nimic despre actualizarea după salariile activilor, care era practic singurul articol din lege care făcea din legea 223, o lege a pensiilor militare, pentru că corela pensiile rezerviștilor cu salariile activilor.
Ei bine, cinismul și sadismul celor care au scos OUG59 constă nu doar în anularea actualizării și despărțirea (a câta oară) a rezervei de partea activă a armatei, ci și în prostirea militarilor prin schimbarea sensului termenilor.
Toată lumea știe că indexarea este una, iar actualizarea alta. Indexarea este o măsură de corelare a salariilor și pensiilor, la puterea de cumpărare monedei naționale având în vedere principiul unicității. Actualizarea este însă o aducere a pensiilor celor pensionați anterior, cât mai aproape de pensiile celor care se pensionează, anual, și ține de respectarea principiului egalității.
Patru dintr-o lovitură
Prin modificarea art 59, s-au dat nu una, ci mai multe lovituri:
- S-a anulat actualizarea ca proces în sine, anulându-se practic efectele principiului egalității;
- Pentru ca militarii să nu se poată plânge că lor nu li se mai actualizează pensiile au înlocuit termenul indexare cu termenul actualizare. Practic, ceea ce pentru civili e indexare, pentru militari e actualizare, așa că dacă îi întrebi de ce nu ne actualizează pensiile ei îți dau în cap cu prevederile noului articol 59, care vorbește despre actualizare. Dacă îi întrebi de ce nu ne indexează și nouă pensiile, ei vor susține că nu e adevărat, că ni le indexează și nou, ca și la civili, numai că îi spune altfel dar așa și-au bătut joc și de principiul unicității, pentru că practic pentru militari nu mai există indexare, aceasta nu mai apare în legea modificată prin OUG 59.
- Nu se mai pomenește nici de adăugarea a 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu, pentru că practic nu mai există indexare.
- Și acum, bomboana pe colivă: vechiul articol 59 spunea că indexarea se face ”cu 100% din rata medie anuală a inflației,” și problema era simplă. Se aștepta calcularea mediei anuale a inflației pe anul precedent și se calcula apoi pensia. Conform noii prevederi, ”actualizarea” sau struțocămila se calculează ”cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea”. Aici este bătaia de joc cea mai mare.
Rata medie a inflației indicator definitive, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face inflația, este rata inflației anunțată de INS privind rata medie a inflației. Dar pe ce an ? Pe anul în care se face actualizarea? Păi actualizarea la începutul fiecărui an, sau așa ar trebui să se facă. Cum să calculezi media inflației pe 2018 în data de 1 Ianuarie 2018? E imposibil. Atunci înseamnă că indexarea/actualizarea pe 2018 trebuie făcută în funcție de rata medie a inflației pe anul 2017. Conform ordonanței 59, și asta e imposibil. De ce? Pentru că INS nu poate calcula în noaptea de 31 Decembrie rata media a inflației, pentru ca aceasta să fie publicată pe 1 Ianuarie a anului care vine, când nici musca nu zboară. De exemplu, în anul 2018, inflația pe anul 2017 a fost anunțată de INS în comunicatul nr 17 din data de 12 Ianuarie 2018 și a fost de 0,3%, deci POZITIVĂ.
Dar oricât de pozitivă ar fi fost ea, nu se aplică, pentru că legea spune că indexarea/actualizarea se face conform indicatorului cunoscut la 1 Ianuarie a anului în care se face actualizarea. DAR, LA 1 IANUARIE 2018 NU SE CUNOAȘTE CARE ESTE RATA MEDIE A INFLAȚIEI PE ANUL 2017, DECI NU SE FACE ACTUALIZARE/INDEXARE pe valoarea anului 2017.
Nu e așa că suntem lucrați în foi de viță? Și asta nu e tot. În răspunsul trimis colegului Stanciu Petrea, Casa de Pensii Sectorială spune că Inflația conform datelor cunoscute la 1 Ianuarie al anului 2018, a fost de -1,5, deci negativă, deci nu se calculează. În comunicatul pe care îl menționează CSP se spune: ”Rata medie a prețurilor de consum pe ultimele 12 luni, ianuarie 2016, decembrie 2017 față de precedentele 12 luni, ianuarie 2015 - decembrie 2015, calculate pe baza IPC este de -1,5%.
De ce se ia în calcul anul 2016, și nu 2017 cum ar fi normal? De ce ni se indexează în 2018 pensiile în raport cu rata inflației pe 2016?
Pentru că o minte perversă a căutat și a văzut că în 2016 rata inflației a fost negativă și atunci, CA SĂ NU MAI INDEXEZE PENSIILE MILITARILOR, DOAMNA OLGUȚA, MÂNĂ ÎN MÂNĂ CU SPECIALIȘTII PE CARE SPUNEA CĂ I-A CONSULTAT DIN MApN, AU INTRODUS SINTAGMA ”indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea” deși putea rămâne cum era în Legea 223, sau se putea scrie indicator calculat în anul în care se face actualizarea, în loc de 1 Ianuarie. Trebuie să admit că totul a fost făcut meticulos și până la os. Mai întâi au anulat actualizarea pe baza creșterii salariilor. Apoi au schimbat indexarea cu actualizarea, ca să nu ne putem plânge că nu ni se actualizează și nouă pensiile. Apoi, ca să nu primim chiar nimic, a fost introdusă această găselniță cu ”indice cunoscut la 1 Ianuarie al anului în care se face actualizarea”, trimițând indicele de referință tocmai în 2016 , când rata inflației a fost raportată ca fiind negativă, deci ”canci” actualizare.
Este clar ca bună ziua că această sintagmă a fost introdusă în mod special, ca să ne trimită în 2016, și să nu ne majoreze pensiile în 2018 pentru că au nevoie de bani pentru campania din 2019.
Și mai este un aspect care dă de gândit: dacă la data emiterii OUG 59 /2017 s-a decis introducerea sintagmei cu indicele cunoscut la 1 ianuarie, iar ei au urmărit să nu ne majoreze pensiile, înseamnă că încă din Iulie 2017, guvernul Dragnea cunoștea că rata inflației va crește pe anul 2017, va fi pozitivă. Dar ei atunci se lăudau că duduie economia.
Nu e așa că este umilitor, cinic, sadic și pervers?
La civili, conform art 102, punctul 2 din legea 263/2011, după cum se știe, ”Valoarea punctului de pensie se majoreaza anual cu 100% din rata medie anuala a inflatiei, la care se adauga 50% din cresterea reala a castigului salarial mediu brut realizat,” nu ca la noi. De ce la civili se ia ca referință inflația din 2017, iar la militari din 2016? Noi suntem mai proști. Deci în mod premeditat, NUMAI LA MILITARI, prin OUG 59 s-a decis anularea și a indexării pe anul 2018, pentru că așa au decis Dragnea și Olguța, susținuți de specialiștii din MApN, PRIMUL DINTRE EI FIIND Grindeanu, al doilea Fifor, care se face că nu cunoaște situația și care dispare de la discuții exact când îi vine rândul să răspundă la întrebări. Vine, aburește și pleacă.
”Există soluții ”
Dacă cineva îl va lua la întrebări privind această bătaie de joc, probabil va spune că nu a știut, că o să se intereseze, că actualizarea ar fi însemnat un efort financiar de 11 miliarde. Acum 4 luni, domnul Fifor spunea: ”Dar există soluții să reglăm chestia în camera deputaților. Eu am avut o discuție cu domnul secretar de stat Nicolae Nasta, și i-am dat niște instrucțiuni, înțeleg că nu le-a înțeles foarte bine, o să mai discutăm, sunt aici colegii de la Casa de Pensii și o să discutăm din nou această problemă și vă spun că nu iese din Parlamentul României să fie chestiune nedreaptă. Vă asigur de chestiunea aceasta.” Cu care coleg de la casa de pensii ați stat de vorbă domnule ministru? Cu cel care împarte embleme ?
Au trecut patru luni și nu a apărut nici o soluție, doar întâlniri sterile, pentru că liderii noștri ori se duc acolo să își rezolve problemele personale (unii, proaspăt șefi de asociații primite cadou se bucură că sunt și ei chemați la discuții și îi vede lumea), ori să se bage în seamă, ori să capete funcții prin viitoarea structură a rezervei, ori efectiv nu îi interesează, habar nu au despre ce e vorba în propoziție și sunt mereu prinși cu pantalonii în vine. Suntem furați din virgulă, pentru că cei care ar trebui să vadă aceste aspecte nu știu să citească, dar se țin de prelegeri și mese rotunde.
Și toate astea se întâmplă pentru că ne e lene să ne adunăm la o șuetă în fața ministerului, care este foarte aproape de Parlament. Așteptăm să ne rezolve problemele lideri de sindicat care nu mai au nici un drept legal să reprezinte pe cineva, sau de șefi de asociații care urmăresc doar să mai fie și ei băgați în seamă. Așteptați cu plăcere, stimați colegi. Până nu vom înțelege toți că nu ne mai putem baza pe nimeni și trebuie să ne mișcăm fundurile de pe fotolii, TOȚI ODATĂ, nu pe secțiuni, nu când vor ”liderii”, nu e voie de la partid, nu când e soare sau în zile de sărbătoare, dar mai ales, nu sub steaguri false, nu vom schimba nimic.
http://www.in-cuiul-catarii.info/2018/03/16/oug-59-si-sadismul-guvernului-dragnea-13773
AJUTOARE LA TRECEREA IN REZERVA PENTRU MILITARII PENSIONARI
Ajutoarele pentru militarii pensionari prevăzute de Legea nr. 284/2010 par a fi subiectul momentului. Potrivit Legii nr. 284/2010, de aceste ajutoare beneficiază militarii care își încetează activitatea prin trecere în rezervă. Din rațiuni bugetare, statul român a amânat din 2010 și până în prezent acordarea acestor ajutoare printr-o serie de acte normative succesive anuale.
Articol preluat de la: CLICK AICI
Spre sfârșitul anului trecut, Tribunalul Constanța a pronunțat două hotărâri, în două dosare diferite, prin care au fost admise solicitările formulate de militarii pensionari de obligare a M.Ap.N. la plata ajutoarelor prevăzute de Legea nr. 284/2010, anexa VII, secțiunea 3 art. 20 alin. 1 și alin. 2.
Pentru că aceste hotărâri au produs un viu interes în rândul pensionarilor militari sau ai M.A.I. prezentăm principalele elemente care au condus la admiterea acestor cereri, cu referire exemplificativă la situația de fapt din dosarul înregistrat sub nr. 3100/118/2017.
Pentru a citi articolul intreg va rugam intrati pe link AICI.
Informații suplimentare
Pensionarii M.Ap.N., M.A.I, de la Jandarmerie, Frontieră sau Justiție care doresc informații suplimentare despre aceste spețe ori doresc să își valorifice în instanță ajutoarele prevăzute de lege pot expedia cereri către cabinetul de avocat prin intermediul adresei de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Scrisoare deschisă
Stimați camarazi,
Distinsul scriitor și jurnalist militar col.(rtr.) Lică Pavel ne roagă să exprimăm reacțiile noastre la inițiativa domniei sale de a trimite scrisoarea de mai jos, tuturor consiliilor județene. L-am întrebat pe domnul colonel cu ce putem să-l ajutăm și mi-a comunicat să o redistribuim prietenilor și primăriilor acolo unde noi locuim. Ideea este deosebită. Eu îi voi da curs.
Felicitari domnul col.(rtr.) Lică Pavel!
Stimaţi prieteni, voi trimite această scrisoare pe e-mail tuturor consiliilor judeţene, după ce primesc reacţiile voastre:
Scrisoare deschisă către
CONSILIILE JUDEŢENE, MUNICIPALE, ORĂŞENEŞTI, COMUNALE ŞI PRIMARII TUTUROR LOCALITĂŢILOR DIN ROMÂNIA
În anul Centenarului Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918, înfăptuită prin voinţa neamului românesc de pe întinsul străvechii Dacii şi pecetluită cu sângele sutelor de mii de ostaşi ai armatei române care au apărat-o, luptând apoi pentru eliberarea teritoriilor smulse ţării prin ticăloasa înţelegere dintre Hitler şi Stalin, acum când am rămas singura ţară din Europa cu trupul sfâşiat de marile puteri ale lumii, a venit vremea să fim la înălţimea înaintaşilor noştri care n-au conceput să lase în mâna vrăjmaşilor nicio palmă din pământul Grădinii Maicii Domnului.
Fraţii noştri de peste Prut, care au avut de suferit în gulaguri şi siberii, strâng acum rândurile, înfruntând ameninţările antiunioniştilor şi îşi afirmă răspicat dorinţa de a se reuni cu patria mamă România, semnând în acest sens declaraţii oficiale la nivelul primăriilor şi raioanelor.
Chiar dacă ele n-au consecinţe juridice, acestor acte solemne trebuie să le răspundem şi noi, cei din dreapta Prutului, la fel, cu acelaşi entuziasm, pentru a dovedi lumii, marilor puteri, Uniunii Europene şi NATO, că vrem o reparaţie istorică, aşa cum s-a întâmplat în 1990 cu cele două Germanii.
Semnalul acestei voinţe a fost dat zilele trecute de o comună din judeţul Bistriţa-Năsăud, de o alta din judeţul Covasna precum şi de Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud.
E timpul să facă acest lucru toate judeţele şi localităţile ţării!
Cum un asemenea gest nu poate atrage condamnări în instanţă, consider că unirea în cuget şi solidaritatea cu fraţii noştri de peste Prut îi pot determina pe conducătorii şi parlamentarii ţărilor surori să ia în serios voinţa neamului şi să înfăptuiască din nou UNIREA.
Dumnezeu să vă dea gândul cel bun şi puterea de a trece la acţiune!
Semnează un cetăţean şi ostaş al României,
Col.rtr. Lică Pavel
Membru al Uniunii Ziariştilor Profesionişti din România
Membru al Uniunii Scriitorilor din România
Luptător Remarcat prin Fapte Deosebite în Revoluţia
Română din Decembrie 1989